14 Mayıs 2010 Cuma

YES MAN

Bahtiyar abi'nin (eski ama değil, ev arkadaşım) bir tanıdığı bana "sen kaçtasın bu sene?" diye sordu. E haliyle "2" dedim. "Oh iyi iyi az kalmış bitmek üzere" dedi.Bir an düşündüm; evet 2. sınıf bitiyordu, 3'e geçiyordum ve haliyle okul bitmek üzereydi. Üniversiteye geleli 3 sene olmuştu ve ben bu 3 sene süresince elle tutulur hiç bir şey yapmamıştım.
Hadi ilk sene biraz egzantrik olaylar yaşamıştım, sonuçta hazırlık sınıfı ders yok bişe yok. Ama bu son 2 sene geriye dönüp baktığımda tam bi felaket. Ne adam gibi ders çalışmışım, ne deli gibi eğlenmişim ne de insanlığa faydalı bişe yapmışım (güneş pilleri projesi hariç, onda az da olsa insanlık için küçük bi adım atmıştım). Yani bir gün çocuğum bana "baba bana üniversite anılarını anlatsana" dediğinde "bi gün dersten kaçmıştım ehe ehe ehe" deyip susacak kadar anım vardı.
O "Oh iyi iyi bitmek üzere" cevabı kafamda şimşekler çakmasına sebep oldu. Hayatımın en güzel yılları olan üniversite yıllarını bu şekilde geçirmeye devam edemezdim.Ve o an bi karar aldım. O andan itibaren artık "YES MAN"dim.
Nedir bu "YES MAN"; Jim Carrey'nin 2008 yılında çektiği bir filmdir.( bkz. : http://www.imdb.com/title/tt1068680 ) Kısaca spoiler yapmadan özetlemek gerekirse; film iş,ev ikileminde monoton bi hayat geçiren bir adamın bir gün kendilerine sorulan her soruya YES diyen bir gruba katılması ve hayatının en güzel yıllarını geçirmesiyle başlar. İzlemeyen arkadaşların bu yazı bitmeden zaten izlemiş olması gerekirdi.
Peki ben neden bunun farkına varma gereği duydum. Bakın arkadaşlar, bir insanın şu ana kadar yaşamış olduğu hayatının değeri 2 şeyle ölçülür:
1- İnsanlığa faydalı yaptığı şeyler
2- Birine anlatabileceği komik anılar.
Bir hayatta bu 2si ne kadar eksikse o kadar boşa geçmiş bi hayattır o hayat. Böyle gereksiz, atsan atılmaz satsan satılmaz, böyle garip, pis ,nalet bi hayattır o hayat.
Evet gençler sözüm size. Ayağa kalkın silkinin ve
GENÇ OLDUĞUNUZU VE HAYATINIZIN EN GÜZEL YILLARINI ŞU ANDA GEÇİRDİĞİNİZİ VE BUNDAN Bİ 5-6 YIL SONRA KEŞKELERLE DOLU ANILARINIZ OLACAĞINI UNUTMAYIN!!!
O yüzden hadi gelin bana katılın, hep beraber önümüze çıkan her atraksiyona cevap verelim;
YES!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder