8 Ağustos 2010 Pazar

Karpuz seçmek veya seçemek, işte bütün mesele...


"İşler nasıl gidiyor dayı?" Bu aslında cevabı belli soru cümlesi kuzenime aitti. Bu cümle kuzenimin sülale hiyerarşisindeki yerini sağlamlaştırırken, beni yan odada oynayan yaşları 7 ila 13 arasında değişen kuzenlerimin yanına gönderiyordu. Sülale hiyerarşisindeki yerini almak o mevkide kalmaktan daha önemlidir. Çünkü eğer hal hatır soran +18 biriyseniz aile tarafından adam olmuş yaftasını yapıştırmak o kadar zor değildir. Bu mevkinin getirileri çok büyüktür, fakat bir çok şeyden feragat etmek gerekir. Mesela, arkadaşlarınızla internet kafeye gitmemeyi, gömlek ya da ütülü tshirt ve altına keten pantolon dışında bir şey giymemeyi, temiz traşlı olmayı ve en önemlisi mangal yapmayı bilmeyi gerektirir. Bunlar zaten adam olmuş ergen çıkması kuzenin zaten yaptığı şeyler olduğu için, bunlar onun feragat etmesi yada zorla yapması gereken şeyler değildir. Bunlar ailenin uzun saçlı, küpeli, sakallı, ütüsüz tshirt giyip dışarı sadece arkadaşları çağırınca çıkan ve genellikle bırakılsa saat 3e, 4e kadar uyuyacak olan kabile bireyinin yapması gerekenlerdir. Bu mevkinin en önemli ödülleri ise masada yer yokken çocukların masasına gönderilecek kişi olmamak, akraba sohbetlerinde hal hatırdan başka muhabette katılabilmek ve en önemlisi misafir çocuğu geldiğinde oyun açacak kişi olmamaktır. Babam "İyi murat nasıl olsun işte" diye beklenilen cevabı verdiğinde arkasından benim ve kuzenimin karşılaştırmalı yorumlarının yapılacağını anlamıştım. "Ben çıkıyorum" dedim. Ben çıkarken karpuz almamı istedi babam. Yanıma kuzenimide almam söylendi. Bende emirlere itaat edip dışarı çıktım manavın önüne geldiğimizde gözüme kestirdiğim ilk karpuzu aldım. Fakat kuzenim karpuzun kelek olduğunu söyleyerek tüm karpuzları sırayla tokatlamaya başladı. Bir tanesini alıp eve dönerken karpuz seçmenin incelikleri hakkında kısa bir nutuk dinledim. Eve geldiğimde yeni bir akraba grubu daha içeri girmişti ve tüm yerler dolmuştu. İçeride kuzenimin yeri bırakıldığı gibiydi, benimki ise resmen istilaya uğramıştı. Oturdu. Annem içeride bağıran çocukları göstererek onlara oyun açmamı istedi. Bilgisayarı açarken kuzenim siyasetle ilgili klişe yorumları geliyordu kulağıma...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder